Vis enkelt innlegg
Gammel 07-07-11, 22:39   #8808
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Prøv å unngå de som har petrolatum og parafinum liqudum, det er like ille begge deler. Det gjør huden tykkere og dermed tørrere og du bli totalt avhengig av det. Her er det tilsynelatende naturlige ingredienser (planteoljer/ekstrakter) men den inneholder paraben. Nesten all kosmetikk inneholder parabener og pentasiloxane som er konserveringsmiddel, men du kan finne uten. Min erfaring er at dess renere og naturlig (som cocosa) dess bedre virker det, de finnes men det er ikke så enkelt å få tak i dessverre.

Edit: Ser at noen nevner at bivoks ikke er bra for leppene, det har jeg aldri hørt om før og den pomaden jeg bruker er basert på bivoks og jeg synes den er helt fantastisk og jeg bruker mye mindre enn noensinne. Det jeg har hørt ikke er bra er lanolin (ullfett) for den kan tette porer og forårsake allergiske utbrudd. Fant forresten en oppskrift på leppepomade, tror den skal prøves:

1. Vei inn 3,0 g bivoks i et plastglass.
  2. Mål opp 7,0 mL sesamolje med en målesylinder og tilsett sammen med bivoksen.
  3. Varm bivoks og sesamolje på et vannbad til alt har smeltet.
  4. Tilsett 2 dråper peppermynteolje og 3 dråper E-vitamin.
  5. Hell blandingen i hylsene.

Takk for svar! Jeg har bestilt på nett noe som skal være organisk, men de ligner på noe man får kjøpt på Vita ol.. disse små kubene med pomade i. De var ofte fremme på søk på organiske leppepomader.

Har du nor tips om hva jeg kan kjøpe?
Har små blødende sår pga at jeg river av tørre flak nå.. har lyst å finne noe å ha på, men står på cocosaen..

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...