Vis enkelt innlegg
Gammel 07-07-11, 22:22   #6
avuna
Medlem

Medlem siden: Jul 2011
avuna er på en erverdig vei

Sv: Ketose, trening og vektreduksjon

Så si at jeg forbrenner fra 2200-3000 og spiser 2000 kcal. Vil lavkarbo gi forbrenning på normalt vis som ved et 200 g karbs kosthold, eller extra fordi jeg ikke spiser carbs? Jeg regner med at ketose betyr at man forbrenner selv om man spiser? Jeg hadde for høyt kaloriinntak til å miste mer fett enn muskler så vekten stoppet å gå ned.

Jeg antar at fettprosenten er mye mindre enn den var, i og med at jeg har fått mer muskler enn fett, men er jo mulig at jeg har overspist også, men magefettet har begynt å minke med 4 cm, jeg tok av ved brystene også før det. Folk sier jeg er halve meg enn åssen jeg var før jeg begynte å trene(6 måneder siden, inaktiv i 5 år før det), men magemålet er fortsatt litt større enn hoftene. Håper det funker, merka litt forskjell, tok på meg fullpåkledning og veide meg med samme vekt som i trusa, så må ha fungert noenlunde. Jeg ligger nå på lavpuls når jeg trener i motsetning til tidligere også. 400g siden i går og forrigårs nedgang btw uten å ha vært på toalettet. Litt annerledes diett i dag.

Diett så langt:
1. dag
grøtaktige lavkarbovafler med litt ekstra karbs(30g), kylling til middag(rester neste dag), tørrfisk 100g, iskrem til kvelds. totalt 50 karbs.
2. dag
kyllingfrokost, 2 skåler rømmegrøt med 20 rosiner, pakke bacon til kvelds. totalt 10 karbs
3. dag
mandelgrøt av soya, karbonadekaker med egg og linfrøbrød, iskrem og baconcrisp(70g) til kvelds. totalt 20 karbs.

Glimrende tips på forumet Jeg vil bare komme i gang med vektreduksjon etter 2 måneders stille, men kjenner forskjell i kroppen allerede, fikk litt pusteproblemer og særdeles mye svette etter trening siden mandag men, Jeg har trent 1 time i lavt tempo hver dag og gidder ikke ta meg ut før jeg har resultat. Tviler på at jeg ønsker en så streng diett på langtid, jeg er altfor glad i søtsaker og brød. Lavkarbo handler om kontroll på kostholdet for meg, og venne meg til andre matvaner også. Jeg har så langt ikke spist noe jeg har spist før i år.

Sist redigert av avuna : 07-07-11 kl 22:46.
avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat