|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Lava, her.
Pratet med en torghanlder i byen i dag og fikk to pomader av ham, og lurer på om de er "bra nok" ? Innhold: aloe barbadensis extract, simmindisa chinensis (jojoba) seed oil, petrolatum, ethylhexyl hydroxystearate, beeswax, euphorbia cerifera (candelilla) wax, myristyl myristate, copernicia cerifera (carnuba) wax, ozokerite, flavor, allantoin, propylparaben.. phu
Ser at når jeg skriver dette ned så er de nok ikke "bra nok", men hva i all verden ER alt dette for noe? 
Noen som kan forklare meg
(holder meg foreløpig til cocosa, og tar den tiden det tar for å bli bedre.)
Edit: det er pomade av typen aloe lips, nettside: forever living . com
Prøv å unngå de som har petrolatum og parafinum liqudum, det er like ille begge deler. Det gjør huden tykkere og dermed tørrere og du bli totalt avhengig av det. Her er det tilsynelatende naturlige ingredienser (planteoljer/ekstrakter) men den inneholder paraben. Nesten all kosmetikk inneholder parabener og pentasiloxane som er konserveringsmiddel, men du kan finne uten. Min erfaring er at dess renere og naturlig (som cocosa) dess bedre virker det, de finnes men det er ikke så enkelt å få tak i dessverre.
Edit: Ser at noen nevner at bivoks ikke er bra for leppene, det har jeg aldri hørt om før og den pomaden jeg bruker er basert på bivoks og jeg synes den er helt fantastisk og jeg bruker mye mindre enn noensinne. Det jeg har hørt ikke er bra er lanolin (ullfett) for den kan tette porer og forårsake allergiske utbrudd. Fant forresten en oppskrift på leppepomade, tror den skal prøves:
- Vei inn 3,0 g bivoks i et plastglass.
- Mål opp 7,0 mL sesamolje med en målesylinder og tilsett sammen med bivoksen.
- Varm bivoks og sesamolje på et vannbad til alt har smeltet.
- Tilsett 2 dråper peppermynteolje og 3 dråper E-vitamin.
- Hell blandingen i hylsene.
Sist redigert av Lillemy71 : 07-07-11 kl 22:27.
|