|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Opprinnelig lagt inn av Elanessë, her.
Wææ - her går det ikke bra! Jeg sliter med at hverdagen ikke er her (har gjester på besøk o.l), er varm og lat i sommerværet. Så ble jeg akutt kvalm bare ved tanke på lavkarbomat! Klarte ikke tanken på frokostpannekake til frokost og salat til lunch slik jeg pleier. Jeg pleier ikke ha noe problem med å spise det samme over lengre tid altså, det er nesten et must for meg da jeg elsker rutiner og forutsigbarhet. Så ble helt satt ut her... var iallefall helt uaktuelt å lage meg noe annen mat (null energi for tiden) som var lavkarbovennlig. Så frokost og lunch i to dager har nå -ikke- vært bra for min del altså 
Vi blir nok alle litt matleie av og til - spis noe helt annet enn til vanlig noen dager, velg så fornuftig som du greier, så går det over igjen.
I kokeboken jeg har fra A. Dahlqvist står oppskrift på følgende mysliblanding:
1 dl hakkede nøtter: feks blanding valnøtter, mandler hasselnøtter
1dl sesamfrø
1 dl solsikkekjerner
1 dl linfrø
1 dl kokosflak
0.5 dl rapsolje
1 dl vann
salt
Bland og legg på bakepapir Ovn på 200g, ristes i ovn ca 15min, pass på så det ikke blir brent, avkjør og oppbevar i tett boks.
Lurte på å lage selv her om dagen, men manglet noen ingredienser og orket ikke kjøre i butikken, så det ble med tanken.
Men jeg tenker denne kanskje kan være god i sommervarmen sammen m litt tyrkisk yoghurt og bær
|