|
Sv: 50 i bmi, gravid og på lavkarbo
Det ble aldri noen journal på meg her inne, men jeg får litt lyst til å si hvordan det går likevel.
Nå er jeg i uke 13 + noen dager, og formen er fortsatt like fin. Jeg har vært på første kontroll, en glukosebelastningstest og en ekstrakontroll allerede. Selv om jeg ikke har fått påvist noen svangerskapsdiabetes ennå, blir jeg henvist til sykehuset for ekstra oppfølging, mest for å passe på at barnet ikke blir for stort.
I mai og juni har jeg vært ganske flink med lavkarbokosten, syns jeg. Faktisk klarte jeg å ta av 9 kg etter hvert. Men de siste to ukene har jeg visst helt glemt hva jeg holder på med. Jeg har bare lyst på brød, og er så lite motivert at det er skremmende. Forrige uke skeia jeg ut med brød, godterier, is og kjeks. Så bestemte jeg meg for å skjerpe meg. Right.. I går spiste jeg TO TORTILLA til middagen og TRE BRØDSKIVER med BRUNOST til kvelds.. Naturligvis går jo vekta opp, også... Nå skal jeg ta meg i nakken og bake lavkarbobrød igjen, kanskje det hjelper.
Jeg håper jeg klarer å snu dette nå, for selv om jeg skal ta ferie nå til helga, kan jeg bare ikke ta ferie fra det sunne kostholdet. DET GÅR IKKE!