Vis enkelt innlegg
Gammel 06-07-11, 23:01   #1634
Dollsine
Gjest

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Foksy, her.

Jeg spiste litt karber i forrige uke, men har strammet helt inn igjen fra mandag...og har allerede gått ned 800 gram For meg funker det best å kutte karbene mest mulig, hvis ikke blir det så vanskelig å beregne hvor mye/lite fett jeg bør ha osv..bedre å gå rett inn igjen i noe kjent (ketose). Men du, Dollsine, må jo gjøre det som fungerer best for deg.

...hm...så du hadde pause i en uke bare? Akkurat i dag kjenner jeg det er litt kort tid, men så er det bare 5 dager og da. I helga har jeg tenkt å drikke litt vin og kose meg, så er jeg nok i gang fra mandag tenker jeg. Jeg ligger på ca 30 g kh pr dag nå, og har alltid tidligere bare dumpet ned på 5 g/dag. Denne gangen kan jeg jo prøve å redusere saktere bare for å se. Mener Prutti sa 5 g/gang med 2-3 dagers mellomrom. Men det kan jo vise seg å være vanskeligere enn jeg tror?
Uansett! Jeg tror jeg må følge med:
- fordeling antall g f/p/kh pr måltid
- antall gram prot/dag
- kcal pr dag
- ikke spise meg for mett (hvorfor vet jeg ikke, det er bare en følelse jeg har)
- jevnlig trim
- nok vann, jevnlig i løpet av dagen

Hvorfor?
- jeg føler meg bedre - spesielt med tanke på å ikke spise for mye
- kontroll?
- jeg gikk ned de to siste kiloene da jeg passet på proteinene/ikke for mye mat til måltidene
- og noe sier meg at det er rett - trenger jeg flere grunner enn det??
- annet?

Så er spørsmålet hvor mange kh pr dag - og hvor mye fett, også i %.

Har dere tips så tas de gjerne i mot!

Youghurtisen står i fryseren; er litt skepsisk...syntes det ble vel mye youghurtsmak, så jeg hadde oppi ganske mye vaniljedråper (er det ok forresten?) og strødde et godt lag med kakao oppå toppen som jeg "skar" inn med skje.

Nå er det kveld i heimen, og jeg sier godnatt alle sammen!

Svar med sitat