Vis enkelt innlegg
Gammel 06-07-11, 09:22   #1626
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Bruker lage denne, bare på en annen måte. Har aluminiumsformer fra Nille (10 stk) istedet for en stor kake. Steketiden blir noe mindre, og kan fryses ned
Vurderer halvere smøret, men tilsette cocosa. Tåler jo varme, den.

BLACK SUNDAY:

Ingredienser:
250 gram smør
250 gram kokesjokolade(selvsagt av den lovlige sukkerfrie og karbfrie)
1 dl sterk kaffe
2 dl natrenea eller splenda
4 egg

Smelt smør og kokesjokolade sammen med kaffe i en kjele på svak varme. Rør blandingen jevn. Ta kjelen av platen. Bland i sukker og sammenpiskede egg med en stålvisp. Hell deigen i en liten , rund form(20 cm) med bakepapir i bunnen. Stek kaken på rist midt i ovnen ved 175 grader i 1 time.
Avkjøle kaken i formen, og gjerne i kjøleskapet til dagen etter. løsne kaken fra formen ved å skjære rundt kanten på kaken med en skarp kviv ta kaken ut av formen og fjern bakepapiret. Sett kaken på et passende fat og nyt den!

Nam! Jeg lagde bounty forleden dag, og de anbefales også!

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Da er dagens middag inntatt, kyllinglår, salat, blomkål og en stor desj rømme, så god og mett nå.

Fant en oppskrift på yoghurtis for de som må passe fløtemengden - skal man bare lage en liten mengde kan man jo dele oppskriften på fire, siden det er fire egg i den:

4 eggeplommer
Stevia, sukrin eller annen søtning etter smak
½ liter Tyrkisk yoghurt
2.5 dl kremfløte
1 vaniljestang, vaniljepulver eller vaniljeessens -eventuelt bær.

Eggedosis av egg og søtning. Krem av fløten og vaniljen - Rør alle ingrediensene forsiktig sammen - Frys, rør noen ganger i blandingen mens den fryser.

Det minner meg på at jeg har jo kjøpt meg iskrem maskin!! Kanksje på tide å teste den ut?

Det å leve på generell lavkarbo, er i grunn mye vanskligere enn å leve ketogent Ketolyse har jo veldig klare retningslinjer, men nå er det mer utflytende....mye lettere å sprekke! Som i går i selskap da jeg spiste bittelitt lasagne og jordbær med en ørliten dæsj vanlijesaus....FY!

I det siste har jeg fått en standardfrokost: 2 kokte egg med smør. Enkelt og mettende! Ja, og selvfølgelig en kopp fløtekaffe!

I dag må jeg pakke...

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat