Vis enkelt innlegg
Gammel 05-07-11, 19:39   #23
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Plutselig overfølsom for kaffe?

Jeg får inntrykk av at dette med koffein er veldig individuelt, i hvert fall, selv om jeg også har lest mye om det at koffein skal ha negativ virkning på f.eks blodsukker.
Jeg har ved et par anledninger gått flere uker uten kaffe, og det eneste jeg merker av forskjell er at jeg brukte lengre tid på å bli våken på morgenen, og at jeg hadde litt hodepine (som nok kom av koffeinabstinenser).
Jeg har drukket kaffe fast siden jeg var omtrent seksten, og i perioder ganske mye kaffe, jeg har aldri blitt urolig av det, fått forsterkede angstsymptomer, det fungerer ikke vanndrivende eller lakserende på meg, ingen sure oppstøt etc. Det eneste er ved mye kaffe på tom mage (altså litt forbi vanlig sulten-tom) kan føre til en smule ubehag i magen, men det er også det. Jeg har hatt magesår og spiserørsbrokk, så man skulle kanskje tro jeg var mer følsom ...
Jeg har testet kaffeinntak med blodsukkermåler på tom mage, etter inntak av mat, alt etter både en og to timer, ingen store hopp.
Jeg vet ikke om jeg er skrudd sammen annerledes enn andre, kjenner flere som reagerer veldig på koffein, eller om det bare er at jeg er så godt vant. Uansett er det interessant å se at vi er så forskjellige!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat