Vis enkelt innlegg
Gammel 05-07-11, 15:22   #8742
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Hm, kanskje det bare er den fra iherb som smaker litt mynte? Jeg synes ceylonkanelen min lukter litt tigerbalsam og alle som har luktet på det har vært enige med meg om at det lukter litt mynte. Og smaker bittelitt slik også. Men først sier du at du ikke syntes den smaker litt mynte, og så sier du at den smaker tyggegummi. Det er ofte litt mynte i tyggegummi.

Jeg kommer til å holde meg til ceylonkanel fordi jeg bruker mye kanel og fordi jeg synes ceylonkanelen smaker bedre. Men andre får selvfølgelig velge det de vil.

Hehe, det er visst dagen for misforståelser. Det jeg mente var at det er ceylonkanel som brukes i kaneltyggis, ikke at ceylonkanelen smaker tyggis Det trenger ikke være (pepper)mynte i tyggegummi.

Men jeg utelukker ikke smaksopplevelsen din for det altså! Både kanel og mynte har jo eteriske oljer i seg som er skarpe/kjølende og kan minne om hverandre. I tigerbalsam er det kamfer, som er i slekt med kanel.

Og vi har jo alle litt ulike neser, så kanskje du merker dette mens jeg ikke gjør det, f eks.

Nå leste jeg forresten at det sannsynligvis er kassiakanelen som har mest virkning i forhold til blodsukker og insulin, rett og slett fordi den har høyere innhold av virkestoffene.

Jeg kommer nok til å bruke begge deler fortsatt

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Mmmmm tygge ceylon kanelstang. Namme namme snop.

Hvor fikk du kjøpt det, da? Hørtes godt ut ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt