|
Sv: Sabotere
Opprinnelig lagt inn av Restart, her.
Takk for en flott tråd! Og for at du valgte å skrive om den litt sårbare saboteringen også.
Det er flere av oss som må gå gjennom noen sånne omganger, og derfor var det så godt å kunne lese svarene du har fått også...
Det innlegget som det var linket til hadde jeg heller ikke fått med meg, så dette var fint, for det er en prosess det her, og det er en del av veien frem å få med både kropp og hode, og jeg vil bare takke deg for at du skrev ned litt om det som tross alt er den litt mer sårbare siden også.
Men det har ikke ødelagt alt på noen som helst måte med en sånn dag.
Legen min sa noe fornuftig en gang...
Han spurte meg om jeg syntes Bjørndalen var en dyktig idrettsutøver?
Om han hadde en bra gjennomtenkt plan, og klarte å presse seg psykisk på en imponerende måte gjennom systematisk trening, kosthold, fokus etc?
Selvsagt måtte jeg si ja.
Og da sa han, "Men det er vel sånn at han fra tid til annen skyter feil?"
"Synes du ikke du at du setter hakket for høye krav til deg selv når du aldri tillater deg selv å snuble, og forventer mer av deg selv enn en Olympisk Gull-medaljør? "
"For han har vel ikke noen mindre imponerende karriere fordi om han har trengt å justere siktet litt underveis? "
Glemmer ikke det...
Så se hva du har klart og hvilken prosess du er i!
Det er en del av helheten å justere litt underveis, men når du ser det fra utsiden i etterkant vil det bare være en liten detalj, og kanskje kan du heller sitte igjen med en stolthet over hvordan du klarte å løse det, så ikke vær for streng med deg selv.
Stå på videre så kommer du snart i mål. 
Godt skrevet Resart og-klok lege!
|