Vis enkelt innlegg
Gammel 05-07-11, 10:55   #180
Klara
Seniormedlem

Klara sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 44
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av frkfräken, her.

Takk for link Den skal helt klart prøves ut! Har også sett noen linker fra Passionforbaking som også skal testes. Spennende!

Har Passionforbaking lavkarbooppskrifter? Trodde det bare var høykarbo der?

Opprinnelig lagt inn av liquid84, her.

Dette med vektnedgang og slikt.

Det er jo ikke sånn at jeg er opphengt i tallet som står på vekten. Det kan stå hva det vil der, jeg vil bare føle meg vell, helst få mensen litt mer enn 2 ganger i året og slikt.

Jeg har jo BMI normalvektig, men tenkte at jeg skulle sjekke hofte-midje ration. Jeg blir bare ikke helt klok på hvor midjen min er.
Spurte inn på trening og fikk dette svaret:
http://en.wikipedia.org/wiki/Waist%E2%80%93hip_ratio

Men jeg trodde en skulle måle hoften/ræven og det bredeste i mage regionen. Kan jo ikke være bra å være tynn på ræven og over navelen vist en har en lovehandel pølse som tyter ut midt i mellom...

Resultatet av der jeg trodde jeg skulle måle og slik jeg måler i følge linken gir veeeeldig forskjellige utslag.

Enten har jeg 0,78 som er veldig bra (i følge linken) eller så har jeg 0,9 som er regnet som overvektig (målt slik jeg trodde).

Hvor ville dere målt?

Wikipedialinken viser riktig måling, men dersom du har mye magefett og er tynn ellers er ikke hip-to-waist ratio en god måling for deg, rett og slett. Men akkurat en slik mage skal bli mindre på lavkarbo, det er i hvert fall min erfaring. Så mål heller der den er tjukkest en gang i uka, og følg med på at den blir mindre! Det er god motivasjon!