|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.
Altså. Nå har jeg (igjen) vært i en lavkarbodiskusjon. Vedkommende påstår at når man ikke spiser zero carb, men lowcarb må man huske på å ha "utskyllinger" (hva nå nå dette skal bety fikk jeg aldri klarhet i) hver tredje måned, fordi man på lowcarb utskiller såkalte giftstoffer, noe man ikke gjør på zero carb??
Er det noen som har hørt noe om dette og kan enten fortelle meg at vedkommende farer med vissvass, eller fortelle hva som er greia? Jeg kunne ikke argumentere for eller i mot, siden jeg aldri har hørt noe som helst om dette. Men jeg har vanskelig for å tro at det er annet enn vissvass? Hjelp?
Det er vel kun om man ikke oppnår normal tarmfunksjon på annet vis (grønnsaker + magnesium) om jeg forstår "utskyllinger" rikitg.
Lavkarbo er jo så nært et steinalderkosthold vi kommer i dag og jeg tviler vel sterkt på at de skyllet så veldig. 
Nei - jeg stoler på lever og nyrer, så lenge man ikke overbelaster dem med masse annen "dritt".