|
Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?
Opprinnelig lagt inn av LittForTung, her.
Men men - hva spiser dere andre da? For ikke å bli matlei?
Jeg er på 50+ og har ikke store utvalget, men kjedelig??? Neida!
Det er hva man gjør det til...
Frokostene mine består stort sett av speilegg og bacon, men kokt egg med kaviar og smør, kokt egg eller eggerøre med røkelaks, salami, spekeskinke eller kokt skinke pluss smør eller rømme... omeletter, reker med egg og avokado...
Man må ikke alltid steke maten. Jeg koker f.eks. torsk og øser smeltet smør over, pluss en rømmedært. Med bittelitt broccoili til blir det et herremåltid!
Andre ganger steker jeg laks og har rømme, sitron og asparges ved siden av.
- Bare pass på fettprosenten.
Kokt eller stekt fisk, reker, kokt eller stekt kjøtt (kylling, svin, storfe...), plusser på med smør og/eller rømme, ost, olje, majones, alioli...
Lag gode sauser med fløte og diverse smøreoster. (Noe har jeg da lært her inne... )
Og, er man på Skaldeman spiser man vel Fakirbiffer. De syns jeg er kjempegode. Varier med krydder og urter, klipp opp bacon og ha i. Lag kjøttpudding av farsen, eller lag små boller...
Stekte tynnnnnne svinefileskiver med osteskiver er digg... reneste ostesmørbrødet 
Jeg syns ikke det er verken vanskelig eller kjedelig. Det er bare om å gjøre å bruke fantasien. Det står flere oppskrifter i GI-Null. Varier dem litt, og bruk bittelitt grønnsaker ved siden av. Men ikke for mye!
Jeg elsker grønnsaker, men jeg spiser nesten ingenting av det nå. I følge Skaldeman kan man regulere vekten med grønnsaker/grønne blad... og det er det jeg har tenkt å gjøre når jeg når målet. 
Du finner ut av dette. Jeg syns det virket veldig ensformig og kjedelig til å begynne med, men så satte jeg meg ned og noterte litt fra oppskriftene, og VIPS så hadde jeg masse variasjon!
Lykke til videre! 
Sist redigert av Tante TI : 04-07-11 kl 21:51.
Årsak: glemte frokost/lunsj/kvelds... ;)
|