Vis enkelt innlegg
Gammel 04-07-11, 20:26   #174
frkfräken
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2011
Alder: 43
frkfräken er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av liquid84, her.

Jeg liker ikke mørk sjokolade til å begynne med.

Jeg brukte en sjokolade som var 72% og som var økologisk (kjøpt på helsekost). Fyttigrisen for en sjokolade.
Til og med samboeren min som eeelsker sjokolade (mørk også) orket ikke å spise noe av den.

Så nei, det er nok bedre for meg i hvert fall og heller unne meg bare en liten bit av noe godt i stede for å "tvinge" ned på mer av noe fælt. Hehe.

Dersom du ikke liker mørk sjokolade fra før av er det helt klart en tilvenningsprosess Jeg har aldri prøvd økologisk/helsekost-sjokolade, så kan godt hende den smaker ganske annerledes enn Freia sin...?

Opprinnelig lagt inn av liquid84, her.

Dere som går på lavkarbo for å holde PCO(S)en vekke (og regulere vekten).

Skal dere gå på dette resten av livet?
Er det meningen at en skal måte leve i ketose for alltid eller kan en roe litt ned etter en stund?

Dette har jeg også lurt på... Etter det jeg har lest så langt, så er dette en endring man bør fortsette med resten av livet, for å beholde resultatet. Tenkte jeg skal lese videre om PCOS, samle opp spørsmål jeg ikke finner svar på og bestille en legetime for å bombardere fastlegen min for forhåpentligvis å bli kvitt all forvirringen jeg har nå Nå har ikke jeg som mål å komme i ketose da, så det er nok enklere for meg å finne en mellomting, og akseptere en utskeielse nå og da...

Jeg vil jo ikke ned mer enn 5 kilo, derfor er jeg jeg ikke veldig streng. Jeg kan ha dager der jeg ikke spiser brød/pasta/ris/poteter eller sukker, og dager som i dag, der jeg spiste sushi til middag. Men da har jeg fått i meg minimalt med kbh tidligere på dagen. Tenker at siden jeg ikke skal ned så mye, har ikke det så mye å si om jeg spiser sushi eller en brødskive innimellom. Jeg er mer spent på hvordan det vil påvirke blodsukker og insulinnivå, når jeg skeier ut en gang i mellom... Jeg har nå spist lavkarbo i 2,5 uker og gått ned 3 kilo. Badevekta vår er riktignok ikke heeelt pålitelig, så jeg tar det ikke for god fisk, men jeg kjenner på kroppen at noe har skjedd. Forøvrig bør jeg virkelig komme igang med å trene, og jeg tror det er der jeg har mest å hente.

Som deg er jeg også kjempeglad i å bake, og ser jo liksom for meg at alle kakebøker og bake-duppeditter vil stå utbrukt i all framtid... Men så er det vel det å finne en middelvei da, og prøve å finne erstatninger som kan fungere. Jeg har som jeg skrev lenger oppe lagd Bounty-sjokolade og synes at Sukrin fungerte helt fint, så er mer spent på bruk av mel... Har forresten bestilt Stevia fra Iherb og gleder meg til å teste ut det!

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Som en liten oppmuntring sender jeg dere en virtuell sjokoladekake, den er kjempegod og lett å lage! Og høykarbogjengen jeg var på ferie med elsket den like mye som meg!

Takk for link Den skal helt klart prøves ut! Har også sett noen linker fra Passionforbaking som også skal testes. Spennende!

frkfräken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat