Vis enkelt innlegg
Gammel 04-07-11, 18:01   #8
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Undrende om denne filmen om Vitamin D3?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Nytter ikke med blodprøver.. Min blodprøver viste at jeg hadde nok d3vit etter norsk målestokk, men etter svensk målestokk lå jeg langt under..
Man får ikke d3vit på resept så lenge det er innenfor de grenser som er satt.
Da er det helsekosten neste!

Joda, det kan man få. Legen på balderklinikken ga meg resept på 2000 enheter pr dag (tror norske doseringsanbefalinger er 400?) - spesialresept som jeg hentet ut på apoteket. Jeg lå på 61 tror jeg sist (normalverdi 50-200)... Får man D3-vit på helsekosten? Er ikke det D2? Vet ikke - derfor jeg spør

Blodprøver vil jo vise hvor man ligger an innen normalverdien. For noen må man opp i nesten 200 i resultat for å føle seg vel Har man en lege man kan snakke med, kan man jo be om resept... eller bestille fra utlandet

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat