|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Sitat:
Jeg er av den oppfatningen at hvis man ikke er i lavkarboens gyldne middelvei, så må man tenke kalorier. Jeg er veldig påpasselig (ved både sprekker og pauser) at jeg får i meg rikelig med væske, mindre salter enn vanlig, litt mer proteiner, minimalt med karbohydrater og moderat med fett.
Grunnen til det er fordi jeg mener essensielle fett- og aminosyrer har oppgaver som er mer viktigere enn glukosen har, og sverger til å ha mer av det i kroppen. Hva kaloriene ender på aner jeg ikke - aldri brydd meg om dem. Mulig at en OK prosentvis dag blir rundt 15% karb, 35% protein og 50% fett. I bunn og grunn tror jeg det viktigste er å faktisk TA en pause når du føler for det. Ikke diett.no-krampetak på kvelden med etterfølgende kvaler og vegg-møting. Dette er ikke med kniven på strupen, vi skal tross alt leve også Ble det litt klarere?
Dette leste jeg nettopp :
Hvis du allikevel øker karbohydratinntaket i sommer er det nok fornuftig at du går ned på fettinntak. Kommer det dager du med sikkerhet vet at du kommer til å skeie ut, reduser fettmengden allerede fra frokost den samme dagen.
(Dr. Espen Rostrup.)
|