|
Sv: PCOS skravletråd
Opprinnelig lagt inn av Oktober, her.
Hei, jenter.
Har PCOS og sliter med manglende eggløsning. Er søskenprøver på 3.året og under prøverrørsbehandling. Nå er jeg klar (tror jeg?) for å prøve å spise av meg problemene. Det viktigste er hormonbalansen, selv om jeg også burde gått ned mange kg for å bli normalvektig. Har brukt Metfomin 3x500 siden mai.
Jeg har allerede trent jevnlig i et halvt år uten at det synes på vekta. Men formen er bedre, så det kommer jeg ikke til å slutte med!
Men jeg syns det er vanskelig å vite hvilken filosofi jeg skal legge meg på. Leser boka til Hexeberg og har bestemt meg for at jeg foreløpig ikke ønsker ketolyse. Noen anbefalinger? 
Heisann Oktober! Hyggelig å se deg her inne også 
Mitt tips er å følge Hexeberg/LCHF i starten i hvert fall, lett å forholde seg til og mange matvarer du kan spise. Du kan jo alltids prøve noe annet etter en stund, dersom du vil ha raskere nedgang eller bare vil prøve noe nytt.
Masse lykke til!
Opprinnelig lagt inn av alvepiken, her.
Skravletråd er alltid kos 
Fikk diagnosen PCOS i februar/mars 2009, og har siden den tid tatt Diane. Kan ta de kontinuelig i 3-6 mnd har leget gitt beskjed om, for jeg blir såpass dårlig når jeg har mensen både fysisk og psykisk. Og nå er det tid for mensen! Hurra! Synes synd i kjæresten, PMS til tusen 
Venter bare på helvetes menssmerter, de inntrer vel iløpet av dagen. Er ikke livet flott? Jeje..
Håper dere har en fin dag 
Velkommen hit, Alvepiken!
PMS er slitsomt, men det er mange som mener at det kan bli redusert av lavkarbo. Lykke til med lavkarbo!
Opprinnelig lagt inn av frkfräken, her.
Hei
Har "sniklest" litt på forumet de siste par ukene etter at jeg fikk PCOS-diagnosen for to uker siden. Og denne skravletråden er jo super! Mannen min og jeg ønsker oss barn, og jeg mistenkte egentlig ikke at noe var galt før jeg sluttet med prevensjon i september; siden det har jeg kun hatt mensen to ganger. Men blodprøver og ultralyd ga meg jo svar... Jeg er normalvektig og sliter ikke med behåring (dvs. det lille ekstra fjerner jeg fint med pinsett og høvel, ikke noe stress), men har altså ikke eggløsing. Og det er jo ille nok det når man vil bli gravid... Gynekologen anbefalte meg å gå over på lavkarbo, og etter å ha lest meg opp på emnet ser jeg jo at det er en god idé. Har nå levd lavkarbo i to uker, inkl. et par planlagte sprekker (familiebursdag og sommerfest på jobb), og allerede etter fire dager fikk jeg en blødning! Krysser fingrene for at kroppen klarer å reparere seg selv enda mer!
Velkommen hit, frkfräken!
Så bra at du har fått nytte av skravletråden! Mensen etter fire dager er et godt tegn! Masse lykke til!
Opprinnelig lagt inn av Rufus, her.
Hei alle sammen!
Melder meg også inn hos dere.
Jeg har også fått vite at jeg har PCOS fra gyn igår så nå må jeg bare bli enda mer strengere å spise lavkarbo.
Jeg har cyster, nedsatt engergi, masse kviser, overvekt, insulinresistens og lange sykluser uten EL.
Ganske frustrende når man vil ha barn.
Velkommen hit, Rufus!
Bra du har fått det bekreftet, i hvert fall, selv om det er en teit sykdom!

Opprinnelig lagt inn av Bjella, her.
Jeg har spiral, har hatt sjelden og små blødninger. Men nå etter at jeg gikk over til ketolyse kost har jeg mange små blødninger. Noen som vet noe om det kan ha en sammenheng? Har hatt spiralen i 3 år og var til gyn. undersøkelse for en måned siden. Så alt skal være greit sånn sett. Noen som hat noen tanker?
I denne tråden står det masse om mensblødninger og diverse erfaringer. Jeg spottet nesten en hel syklus etter omlegging til lavkarbo, og selv med spiral er det flere som blør litt når de kommer lavt nok i karboinntak.