|
Sv: Sliter for mye med egen prosess rundt andre ...
Lett å si, men ikke så enkelt å gjennomføre, jeg er klar over det. Been there, done that... 
Men - øv deg på å gi faen. Det er de andres svakhet om de ikke ser lenger enn til leggene. Dessverre kommer verken selvtillitt eller selvtilfredshet automatisk selv om man når drømmevekta. Det avhenger av personen og kan komme i rykk og napp. Du behøver ikke å vente.
En annen side er at folk flest er (på en måte "heldigvis") fryktelig selvsentrerte. Så når de snakker om andres legger er det nok ofte med et skråblikk til egne skavanker.
Og en tredje ting er at jeg tror mange kommer med disse "nå må du slutte før du blåser bort" etc. som "et kompliment"... Når man ikke kan unngå å se endringen så "må" den kommenteres på et vis (og jeg kan forstå det - det kan jo være sykdom/andre ting enn frivillig vektnedgang som ligger bak) og da kommer de "sleivkommentarene" som et tafatt forsøk på å være spøkefulle ...