|
Sv: Drevon. Igjen ...
For min egen del blir jeg ikke lenger provosert, bare oppgitt. Med så mye kunnskap og undersøkelser som ligger der ute for alle å lese, opplever jeg mennesker som er anti - lavkarbo som ekstremt kunnskapsløse og lite oppegående. Det er nok litt fordomsfullt, men når man bare avviser dette som tull begynner jeg da å lure på hvor mye man egentlig setter seg inn i andre ting man forfekter. Det er akkurat som i mørkere perioder av vår historie hvor enkelte nektet å innse at jorden ikke var flat, til tross for at de fleste undersøkelser viste det motsatte. Det at man snakker om dette som en hype, er bare nok et eksempel på at man ikke har satt seg inn i hva man snakker om.
Men det er nok, som enkelte sier, et poeng at man må hegne om det synet man er ansatt for å mene noe om. Det ville bli veldig feil om en person som var ansatt for å snakke om Vita smør, gikk ut i media og lot seg sitere på at Vita smør er direkte helseskadelig og at man egentlig burde velge meierismør.
Jeg har aldri vært i så god form og hatt så stor fremgang som når jeg begynte å trene på lavkarbo. Etter en økt med trening på kabohydratrik kost er jeg utslitt etter en time. På lavkarbo har jeg innimellom trent i flere timer, typ 70 minutter intensiv spinning, så 1 time hard styrketrening og kanskje litt mer etter det. Enda har jeg hatt mye igjen å gå på.
Jeg tåler riktignok mer karbohydrater når jeg trener, men det er en helt annen ting.

|