Vis enkelt innlegg
Gammel 02-07-11, 14:21   #1564
Dollsine
Gjest

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Edlih, her.

Ett spørsmål, dansk salami- kan man spise det? Står at den inneholder potetstivelse, men kun 3 karbs pr 100 gr. Forvirret...

Da er det sikkert potetstivelsen som gir de tre kh/100 g. Ei skive veier vel ca 10 gram, og inneholder derfor ca 0,3 g kh. Det kan du spise vet du. Om noen vil arrestere meg på det så er det greit, men jeg mener du kan spise det selv om det er potetstivelse i den siden det blir så lite mengder.

Også grønnsaker inneholder kh, slik at du kan ikke unngå dem i det hele tatt. Du velger bare de med minst mulig kh i. Og at du er forvirret; det har vi alle vært (og er innimellom) - derfor er et slikt forum så utrolig bra å ha. Spør i vei, google matvarer/næringsinnhold, les bøker - skaff deg kunnskap - det er løsningen.

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

God morgen, alle!

Reisefeberen har meldt seg for fullt. Reiser på mandag, så skal straks ut for å kjøpe inn reisemat.
Bacon og koteletter skal fryses ned og ligge i kofferten. Problemet blir mest hva jeg skal spise under selve turen. Drar ut døra 1045 på mandag, og er ikke fremme i leiligheten før rundt 10 norsk tid.
Noen som vet om det finnes noe lavkarbovennlig på gardemoen? Kan jo pakke noe selv som jeg kan spise på flyet (tenkte en salat med egg og aioli og noe kyllinggreier).

Misunner deg skikkelig! Jeg og ønsker meg en tur til varmere strøk!!!!
Da jeg reiste fra utenlandsavdelingen på Gardermoen i fjor, så kjøpte jeg salat fra salatbaren der og tok med på flyet. Men! "Boksene" de hadde var veldig upraktisk å ha salaten i, spesielt siden vi dynger på med dressing. Så ta med en tett boks som du selv tømmer salaten over i etterpå slik at du slipper søl i veska!

Sjekk på sidene til Avinor om du slipper gjennom sikkerhetskontrollen med aioli/dressing. Dumt å måtte kaste mat!

Svar med sitat