|
Sv: Dere som bevisst valgte ketose under amming?
Opprinnelig lagt inn av bigmum, her.
Hehe! Vi ser visst veldig forskjellig på dette Jeg ville jo sagt at ettersom det anbefales å amme mens man RØYKER (sigarettrøyk inneholder både blåsyre og formaldehyd), men det anbefales IKKE å amme mens man er i ketose....da ville jeg vært litt skeptisk til å være i ketose under amming 
Det er der du tar litt feil. De fraråder å amme i ketose fordi man ikke vet nok om det til å kunne anbefale det... Litt forskjell. De aner ikke om det faktisk ER noen ulempe å amme i ketose. Det vet de derimot når det gjelder sigarettrøyk og derfor kan de uttale seg om det. Og som du selv sier, sigaretter inneholder blåsyre, formaldehyd og opp til 400 andre giftstoffer, og jeg nekter derfor å tro at en helt naturlig kroppsreaksjon som ketose kan være noe verre enn det Litt dårlig matlyst og for lite mat et par dager (faste, for eksempel) kan jo sende noen rett i ketose. Verre enn sigaretter? Vel, jeg tror ikke det. Og ingen har heller kunne bevise det. Men jeg respekterer fullt ut at noen velger å la være altså 
Sist redigert av Nova : 02-07-11 kl 01:05.
|