|
Sv: Dere som bevisst valgte ketose under amming?
Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.
Jeg vet jeg var i ketose med begge podene mine selv om jeg aldri målte det..
Førsten ammet til han var 8 måneder.. Men han fikk annen mat fra 6 måneder..
Nesten fikk brødskivemos av morsmelk og leverpostei da han var bare 6 uker for han ble aldri mett av melka... Så jeg tro det er HELT individuelt hvordan ketosen funker.
Var det noen som rådet deg til å gi mos av brød, morsmelk og leverpostei da han var 6 uker? Tålte han det, fordøyelsen altså? Lurer på om ikke morsmelkerstatning er et bedre valg om man havner i en slik situasjon.
Dessuten er det marginalt få barn som ikke blir mett av morsmelk, ketose eller ei, det det mest sannsynlig er snakk om er at man ikke produserer nok morsmelk av ulike årsaker. Mange myter ute og går her.
Nå aner ikke jeg om hvordan gutten din viste tegn på å ikke bli mett. Som oftest er det jo manglende vektoppgang som kan vise dette. Men snuppa her var veldig urolig, gråt mye, men det viste seg at hun var intolerant for melkeprotein, og det ble bedre når jeg kuttet ut alle melkeprodukter.
Men jeg tror ikke det har noe som helst med ketose å gjøre, om barnet får nok melk eller ei. Man produserer etter etterspørsel. Kroppen produserer den optimale melken til barnet, det er morens lager det går ut over om man har for lite av noe, f eks jern.
|