|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Fint å lese alt dere skriver Henger ikke heeelt med selv, for tar litt tid å komme seg etter ferien, kastet ut i jobb igjen og med en mann som er bortreist denne uken. Men jeg er daglig innom og leser da, og kostholdet går ganske greit tross alt syns jeg.
Når det gjelder hvorfor jeg er på lavkarbo, så er årsaken rett og slett at jeg er en av dem som har prøvd 'alt', og av det så fungerte lavkarbo best. Men jeg er enda ikke der at jeg trives 100% med det og at det har blitt en livsstil. Men jeg tror at hvis jeg er streng nå igjen i begynnelsen og kjemper litt, så vil jeg komme dithen etterhvert. Når vekten går nedover, og formen ikke minst blir så mye bedre ellers mtp energi - så er det enklere å motivere seg. Litt tungt akkurat nå.
Morro at så mange liker lapper o.l Det er noe jeg er heeeelt avhengig av. Jeg er SÆRS skeptisk til bakverk på lavkarbo, men det kommer seg... Og frokostpannekakene jeg spiser nesten hver dag er jeg kjempeglade i. Om noen vil ha en alternativ oppskrift til dem, så er den (mener den opprinnelig er Gerd sin)
2 egg
4 ss cottage cheese
2 ss rømme
2 ss rapsolje
1 ss kruskakli
2 ss ketolyse bakemix/proteinpulver
en klype salt
en klype bakepulver
2ts natreen pulver
Stekes som en stor pannekake eller som 2-3 små i smør på begge sider. Middels varme
Kan være vanskelig å snu, litt porøs. Serveres med sukkerfritt syltetøy e.l
|