Vis enkelt innlegg
Gammel 30-06-11, 09:49   #1530
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Morn morn!

Er dere lei av å forklare "dietten" for andre? Gud, jeg spyr snart av å gå i selskaper...greit nok at folk er nyskjerrige på hva dette går ut på, men det virker som om noen tror at jeg går på en mega spesi diett og kun spiser spesial produkter. Jeg prøver å si at jeg spiser igrunn helt vanlig mat, men ikke sukker, brød, potet o.l. Og så prøver jeg å si, at hvis en av dem hadde slanket seg, så hadde jo ikke de heller forsynt seg med kake! Det kommer de ikke alltid på nei
Får snart sperrer av å snakke om kostholdet mitt, som igrunn ikke er så utrolig rart eller?

Kan ikke si at jeg kjenner meg igjen - synes "alle" rundt meg er på lavkarbo. Heldigvis. I tillegg så har det jo stått en masse i aviser og ukeblader. Men jeg forstår deg godt - alltid slitsom å måtte "forsvare seg". Noen ganger skremmende hva folk får seg til å spørre om, ift mat, kilo, graviditeter..... Det værste er de som relativt tydelig spør for å hevde seg selv eller på annen måte "trykke" andre nedover.

Forsøk å snu spørsmålene du får - spør de hva de ikke spiser (ingen spiser alt). Eller spør de om de har noen oversikt over hva som er i maten de spiser (må si jeg har fått veldig innsikt i hva de forskjellige tingene inneholder etter kun 5 uker).

...og gjør det med hodet hevet!
Ønsker deg og resten av gjengen her en god dag!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat