|
Sv: Riktige ting, men altfor mye... Sukk...
Opprinnelig lagt inn av Restart, her.
Takk for svar!
For, det er rent fysiske reaksjoner som jeg selv ikke ser har noen psykisk grunn der og da også.
Jeg mener ikke at man skal undervurdere psyken, for det er en alvorlig ting å vurdere, men det er en fysisk del av det her som jeg tror kroppen jobber hardt med å balansere.
F.eks begynner jeg ofte å skjelve lett på hendene ca 15-20 min etter jeg har spist middag. Som om jeg må roe kroppen med noe karbohydrat...og det trenger ikke å være noe stort...
Det holder med en bit sitron Fox, en brødskive e.lign. Selv om jeg ikke er sulten.
Hvis jeg ikke spiser først har jeg ikke behov for noe karbohydrat da, så det virker som kroppen er helt i ubalanse...
Gubben min var som deg før kroppen hans hadde omstillet seg til lavkarbo. Før, da han spiste potet/ris/pasta som tilbehør, var det ganske ekstremt. Han kom såvidt inn i stua etter middag før han MÅTTE ha noe søtt.
Jeg målte blodsukkeret hans flere ganger og det viste seg at middagen fikk blodsukkeret hans veldig kjapt opp og så datt det veldig kjapt ned igjen, og da kom søtsuget. Han har ikke diabetes, men blodsukkeret reagerer veldig kjapt på maten han spiser.
Nå er kroppen hans blitt vant med lite karber og mye fett, og skjelvingen er nå borte. Behovet for å stappe noe i seg etter middag er der fremdeles. Men nå holder det at han tar seg f.eks. noen peanøtter, og så gir det seg.