Vis enkelt innlegg
Gammel 29-06-11, 16:15   #1513
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Medlem siden: May 2011
Alder: 38
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Heihei!

Hvorfor jeg startet.. Hmm..

Som MariaB har jeg aldri vært hverken spesielt slank eller spesielt feit, men har alltid hatt noen kosekilo. Da jeg bodde med eksen for mange år siden gikk jeg opp 10 kilo (på toss av Grete Roede. Hurra for kaloritelling ^^), den neste eksen enda noen kilo, og med nåværende kjæreste og nytt kosthold går jeg endelig ned.
Jeg spiser lavkarbo mest pga eget selvbilde som jeg har slitt med i mange, mange år. Jeg husker veldig godt da jeg var 4-5år og stod på badestranda i den blå badedrakten med gule sitroner på, tittet ned på magen, tittet på de andre jentene, og konstaterte at jeg var feit. Har ikke gått ned så mange kilo mens jeg har holdt på, men det har hjulpet litt på cm og har en mye mindre oppblåst mage. Herlig!
I tillegg har jeg lest at lavkarbo kan hjelpe til med å motvirke/forhindre alzheimers som min mormor hadde, og som jeg har hørt at gjerne "hopper over" et ledd. Det vil jeg nemlig ikke ha!

At valget ble lavkarbo hadde jo mye med at jeg ikke orket å gå sulten. Jeg er stadig vekk sulten nå også, siden jeg har pendler og jobber til forskjellig tid hver dag, og overnatter hos kjæresten noen netter i uka. Men nå, i motsetning til GR eller andre høykarbovarianter, så er sulten bare i magen. Kroppen fungerer fremdeles, og jeg er ikke umulig å ha med å gjøre bare fordi jeg ikke har spist de siste tre timene.

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat