|
Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?
Opprinnelig lagt inn av Tripsi, her.
kva vil det seie å " vera i ketose " ? Føler meg dum så stiller dette spørsmål, men lure alikavel...........er det noko eg skal vera til kvar ei tid og korleis veit eg at eg er der ? ( føler meg litt dum nå .... )
Å være i ketose betyr at forbrenningen i kroppen altså den energien kroppen trenger for å holde det hele i gang blir tatt fra fett - fettforbrenning. For å komme i en slik tilstand krever det at det inntas maks en viss menge karbohydrater. Akkurat hvor mye tror jeg er litt individuelt, men jeg selv har ikke tatt noen sjanser og startet hele mitt lavkarboliv for 10 dager siden med å redusere til det som blir anbefalt av de som jeg har lest bøker av i forhold til lavkarbo, maks 20g.
Det ligger mye informasjon på dette forumet. Utover det anbefaler jeg deg å lese bøker om tema f.eks Frisk med Lavkarbo av Dr. S. Hexeberg, Matvarerevolusjonen som er skrevet av en svensk lege.
Om du skal gå ned i vekt ved hjelp av å være i ketose, kan nesten bare du svare på. Det kommer an på hvordan du ønsker å gjøre dette. Hvordan en merker at en er i ketose er først og fremst via forandret utånding - det lukter svovel/aceton av pusten. I tillegg er det mange som tester seg med stix som er å få kjøpt på apoteket. Ketostix. Ved å teste i urin 2 timer etter siste måltid om dagen, vil man se om man er i ketose eller ikke.
|