|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.
Bare hyggelig! Det er litt jobb altså, men overkommelig når du bare skal ha én porsjon ihvertfall Det går med en god del is til bare ett glass med drikke.
En annen sak er at knivene nok bare vil gli mot isen, og ikke knuse den - jeg har googlet, og blendere med isknusefunksjon har sagtannede kniver for å rive opp isen. Men selv da bør visst blenderen helst være ganske så god og ha en del motorkraft.
Et alternativ om man skal investere i noe å knuse is med er en manuell isknuser som denne fra Clas Ohlson. Lurer litt på den selv, det er så godt med mojito om sommeren og i fjor drakk jeg det nesten hver dag (brukte ikke alltid alkohol i, det smaker godt uansett), og serverte til gjester. Ble litt lei av hammermetoden da 
Ojoj, her kommer det smarte tanker på løpende bånd! Noen ganger tenker jeg ikke på å google. Litt urutinert av meg egentlig, jeg pleier å være flink til det. Men fint at noen andre overtar tenkinga innimellom. 
Så egentlig litt kjekt ut med sånn manuell sak. Jeg har vært innom tanken å kjøpe en sånn Magic Bullet, den kan jo knuse is, men det er jo mye lettere å få tak i en sånn du linker til. Si gjerne ifra om du kjøper den og hva du så synes om den. Så bruker jeg hammern sålenge. 
|