|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Lava, her.
Eneste jeg har hørt er at henna sitter i veldig lenge..
Kanskje du bør kure og pleie håret før du gjør noe mer? Spør på en salong kanskje..
tuller du? den (ene) gangen jeg orka å styre med hennafarging av håret så varte det bare noen uker eller så Kanskje jeg hadde elendig henna?
...jeg brukte hennaen de selger på LUSH, når jeg tenker meg om... kanskje det hadde noe med saken å gjøre. makan til styr har jeg ikke vært borti før altså jeg måtte først raspe (!!!) hårfargen som kom i noe som ligna på enorme sjokoladeplater, for så å røre inn kokende vann, la det kjølne, og så kline det i håret. det siste var et kapittel for seg selv, fordi det ikke gled naturlig og lett inn i håret. det var som å kline sølekaker i håret! og sååå skulle fargen/leira sitte i håret i en evighet, og da stivna den... da jeg til slutt skulle skylle ut greia fra håret så sto jeg med huet inn i dusjen og vaska håret mitt FEM ganger, og enda var det ikke ute. så jeg stilte like gjerne hele meg i dusjen og dusja i nesten en time for å få ut greia. da jeg kom ut etterpå, så var de hvite silikontetningene GRØNNE som alger  (hennaen hadde en grønngråbrun farge, men håret mitt ble mørkbrunt, forstå det den som kan)
om jeg skal farge håret igjen så skal jeg gjøre det med kjemikalier, det er i det minste enkelt 
|