|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Regret, her.
Photo, jeg tror du er riktig person å spørre.. Jeg ser at du har drevet en del med henna hårfarge. Så jeg lurte litt på hva henna kan være godt for? Har veldig lyst å farge håret rødt på en sunnere måte og har også hørt at henna kan fungere som en kur. Men jeg er også redd for å ødelegge det siste jeg har igjen av dette rottereiret så jeg er litt redd for å prøve også For ikke lenge siden hadde jeg både rosa, blått, turkis og lilla hår, så det er bleket og farget ganske mye og er utrolig slitt. Nå er jeg blond uten noen ny farge, men er absolutt ikke friskmeldt. Så jeg lurte litt på om henna kanskje kunne hjelpe meg?
Fritt fram for dere andre å svare også altså!
Håret blir innmari blankt av henna, og det er definitivt bedre for håret enn vanlig hårfarge! Det kurer håret til en viss grad også, ikke minst beskytter det håret. Men først ville jeg tatt noen runder med en skikkelig proteinkur. Har du bleket håret ditt mye så er det antagelig blottet for proteiner, og da har du ingen forsikring om hvordan resultatet med ny farge blir. Redken Cat og L'oreál nature for sensitized hair er fantastiske hårkurer, og jeg har kjøpt dem billige på nettet (f.eks lookfantstic), Giovanni smooth as silk extreme er også helt super, og den finnes billig på iherb.
Kjør kur hver gang du vasker håret i noen uker, gjerne ha den i et par timer. Jeg tror det vil hjelpe på en del!
Henna er noe jeg fortsatt savner, men det blir for mye plunder og ettervekst, håret mitt er jo ikke så tykt.
Men det føles virkelig fantastisk når det er nyfarget! Jeg hadde det i over natta, gjerne, eller i fem seks timer på dagtid om jeg hadde anledning. Pakka inn i plast, og hadde en lue over. Blanda det med vann, sitron og olivenolje. Sitron for å få et bedre fargeresultat, olje for at fargen ikke skulle sette seg fast i panna etc.
Sørg ellers for at hennaen du kjøper er ren! At det kun inneholde lawsomnia inermis, og ikke noe annet! Noen hennaer inneholder sitronsyre, det er kurant. Men det skal ikke være annet enn dette i den! Mye dårlige blandingsprodukter ute og går. 
Husk på at henna er mer eller mindre permanent. Du kan IKKE bleke det ut. Da må du i tilfelle vente i en evighet først.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|