Vis enkelt innlegg
Gammel 28-06-11, 22:57   #1510
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

For å hjelpe oss selv og andre til å finne tilbake til fokus og motivasjon foreslår jeg at de som har lyst skriver litt om Hvorfor de de gjør dette, og hvilke positive opplevelser de har med kostholdet. Kanskje det kan hjelpe oss litt til å finne tilbake til fokuset

Startet fordi klærne ikke passer lengre, jeg følte jeg stappet med inn i de - framfor at jeg kledde de på meg. Samtidig gikk det med for mye tid på å tenke på "hvordan ser magen ut nå" og at jeg følte på at folk satt å så på den. Har også fått spørsmål om jeg var gravid - hvilket jeg ikke er eller har vært. Samtidig så har mamma fått oppfordring på å gå ned noen kilo og da tenkte jeg at vi måtte gjøre det sammen. Lavkarbo valgte jeg fordi jeg har slitt med spiseforstyrrelser tidligere og ikke mestrer særlig godt å slanke meg ved å spise mindre.
Positive effekter for meg:
- Magen er mindre oppblåst, den tar ikke hele fokuset mitt og ser ikke ut til å ta andres heller.
-Jeg kan spise selv om jeg slanker meg, hvilket antakelig er det som gjør at jeg klarer å beholde helsen samtidig. (Livredd for "tilbakefall")
-Blodsukkeret oppleves jevnt og stabilt, som igjen påvirker humøret. Jeg har mye humør fra før, det ble ikke bedre av de elleville svingningene.
-Jeg klarer å hjelpe mamma, som fører til at hun får bedre helse og at hun er glad!

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

-Og ikke minst: Jeg er glad jeg har fått dere som venner, jeg er glad for den støtten dere gir meg, jeg er glad når jeg kan være med og gi dere støtte, jeg blir glad når jeg leser noen av deres innlegg med støtte til andre til dere alle

Helt enig med deg - er så godt å ha dere!!
Jeg var blank ift hva jeg begav meg ut på - skrev "lavkarbo" på google - og vips: der var dere! Helt fantasktisk! Og utrolig at jeg har fått den relasjonen til dere på så kort tid, betyr alfa & omega - i forhold støtte, kompetanse, motivasjon og ledsagere.

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat