Vis enkelt innlegg
Gammel 28-06-11, 22:34   #8
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Riktige ting, men altfor mye.... sukk..

Opprinnelig lagt inn av Restart, her.

Det ser kanskje ikke så mye ut skrevet ned, men det var seriøst 7 måltider, for det var store porsjoner, og dette skal liksom være en dag med full kontroll etter en dag i går da det virkelig gikk skeis. (Da snakker vi 10 kylling og kalkun grillpølser i tillegg til mange måltider i går... sukk).

Trodde derfor jeg skulle klare å leve mer kontrollert i dag med verdens beste motivasjon.
Men hvorfor trenger jeg da 7 måltider...

I dag skulle jeg jo hente meg litt inn fra i går som var en så vond dag.

Det virker som om du bruker mat som trøst eller substitutt for følelser? Jeg har vært der selv og det er en ond sirkel som det er vanskelig å komme ut av. Kanskje spiser du ikke bare når du er sulten, men også når du bare har lyst på noe eller har det vondt? Og kanskje lager du deg alt for mye mat også spiser du alt selv om du egentlig er mett, blir litt småkvalm og føler deg ekkel? En form for avstraffelse. JEg sier ikke dette for å være ekkel, men bare gjøre deg oppmerksom på at det kanskje er noe du bør tenke på og kanskje jobbe med og kanskje få hjelp til å jobbe med det.

Uansett et lite tips er å planlegge litt på forhånd. Planlegg 5-6 fornuftige måltid ut i fra Lindberg sin bok (har du den ikke skaff den) følg dette slavisk et par dager og se hvordan du føler deg. Kanskje du trenger mindre mat enn du tror? Vær uansett nøye med å loggføre det du spiser.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat