Vis enkelt innlegg
Gammel 28-06-11, 21:48   #1509
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Er så glad for at jeg valgte å være her inne sammen med dere alle! Godt at vi kan dele tanker, både frustrasjoner og gleder, mend andre som er i samme situasjon som oss.Glad i dere alle sammen

Jeg tok meg i dag tid til å lese igjennom Gerds tråd om tålmodighet og slankestress en gang til og til å reflektere litt rundt det. Vi her inne har alle strevd med overvekt en stund, vi har levd ulike antall år, men uansett: det har tatt oss ÅR å komme dit vi er. Vi må derfor regne med at endringen også tar tid, noen greier det kanskje på en del måneder, for andre vil det også ta år, uansett TID.

For å hjelpe oss selv og andre til å finne tilbake til fokus og motivasjon foreslår jeg at de som har lyst skriver litt om Hvorfor de de gjør dette, og hvilke positive opplevelser de har med kostholdet. Kanskje det kan hjelpe oss litt til å finne tilbake til fokuset

Starter selv:
Jeg gjør dette pga at jeg er sliten av stadig jojo-slanking og overvekt, jeg ønsker meg et nytt kosthold som jeg faktisk kan leve med, i tillegg til å gå ned i vekt.
Positive effekter for meg:
-Endelig fungerer magen min Ingen uro, luft, smerter og konstant forstoppelse, som jeg har slitt med før.
-Jeg kan spise meg mett selv om jeg slanker meg.
-Jeg har mye mindre søtsug, blodsukkere holder seg stabilt
-Det kan gå mye lengere tid mellom måltidene, jeg slipper å trykke i meg mat hver 3. time
-Huden min er blitt mye bedre, slutt på tørre partier og kvisete partier
-Humøret er mer stabilt når blodsukkeret er stabilt
-Jeg sovner som en stein om kvelden og føler meg faktisk uthvilt når jeg kommer på jobb.
-Og ikke minst: Jeg er glad jeg har fått dere som venner, jeg er glad for den støtten dere gir meg, jeg er glad når jeg kan være med og gi dere støtte, jeg blir glad når jeg leser noen av deres innlegg med støtte til andre til dere alle

Sist redigert av bente1 : 28-06-11 kl 21:56.
bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat