Vis enkelt innlegg
Gammel 28-06-11, 19:15   #1503
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Kjære, elskelige Dollsine. Vi er jo i samme båt, du og jeg, hhv. 92 og 82, det er tall fra Svarten selv. Å ha stirret på tallet så alt for lenge, det kjenner jeg til at er helt jævlig. Faktisk. Beklager tyordet, men det er faktisk så demotiverende at det er beundringsverdig at vi faktisk holder oss her. Det gir antakeligvis flere mørke og tyngre dager, dager hvor vi i alle fall føler at vi stanger hodet i veggen. Eller galgen. Oppgi så mye for så lite? Nåvel, jeg har gått ned en god del, mer enn de fleste her inne i tråden vår, og er en gammel traver å regne. Det betyr ikke annet enn at veien til Dollsine og meg er litt tyngre å gå. Kiloene er harde å få av, kanskje vi sloss mot fysikken? Kroppen regulerer jo selv, og hodet vil jo gjerne ha litt bort her og litt bort der.

Noen uker står vekten tilsynelatende stille. Da reduseres fettet rundt organer og centimetrene minsker. Samtidig vedlikeholdes muskler, så vekten kan ligge stabilt. Dette kan skje nårtid som helst i kuren, det er i alle fall min erfaring.

Og, til det jeg ville fram til; jeg tror du skal øke karbene litt, Dollsine. Legge deg rundt 30-35, kanskje kroppen din er utstyrt med et sterke overlevelsesinstinkt? Kanskje den er mer kritisk til ketosen enn andres? Kanskje den reagerer med vantro? Frykt? Hjelp, er det fare på ferde? Hvorfor gir du meg ikke det jeg tror jeg trenger? Skal jeg sulte ihjel? Jeg må jo holde på det jeg har, menneske! Skjønner du ikke det?
Lytt til kroppen. Du peiser på med fett?

Prøv en uke med 60% fett, 25% protein og 15% karb? Eller en annen fordeling? Du har holdt på så lenge, kanskje du skal gi en real "pause" fra ketosen, men heller holde deg på et karbohydratnivå som demper frykten/instinktet?

Jeg har ikke tro på frukt og GR-bajas, men grove kornprodukter, en og annen Fedonbrødskive, mer grønnsaker og fargerike tallerkener tror jeg kan gi deg litt mer glede. Fedonbrødskive med GODT med smør, skinke, majones og asparges, en halv tomat, litt agurk..... Brødskive med makrell i tomat... Brødskive med nugatti?

Dette vi driver med er en kostholdsendring. En livsstilsendring er målet. Vi skal kvitte oss med misbruk av mat (oksehunger, trøstespising og noen bruker lavkarbo som medisin for spiseforstyrrelser av verre karakter), men det skal jo være et kosthold som vi kan leve med! Tenk litt over det... Ingen kan være i ketose til de blir 80

En STOR til alle !

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat