Vis enkelt innlegg
Gammel 28-06-11, 18:24   #157
Maika
Juniormedlem

Maika sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Utenfor Bergen
Maika er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Hei Jenter. Jeg kan nå melde meg inn i klubben her.....egentlig litt lettet nå for dette har jeg hatt mistanke om i mange år men aldri fått bekreftet av lege. Så hvorfor har jeg fått det bekreftet nå? Egentlig tilfeldighet......Jeg ble gravid i januar og etter 10 uker så var jeg nesten hysterisk for jeg visste noe var helt galt, Min kjære gikk med på å bestille en privat time hos gynekolog og han kunne bekrefte det jeg fryktet. Jeg hadde mistet dette barnet også. Jeg sier også fordi 7 mnd tidligere mistet jeg også Gynekologen var utrolig grei og sa han ville hjelpe oss til å få barn. Han satte meg på metformin noe jeg trodde var fordi jeg er overvektig og tenkte det er med på å holde blodsukkeret i sjakk. Vi har ennå ikke klart å få en ny spire, men i dag da jeg var hos han igjen, fortalte han at han kunne se stor utvikling hos meg, og nå fortalte han meg at jeg har pcos. Han hadde notert seg første gang jeg var der at eggstokkene så ut som drueklaser, og nå 3 mnd senere var de helt fine. Jeg har levd på lavkarbo i de 3 mnd. Han sa også at huden min var blitt bedre og at jeg virket *kvikkere*. Jeg føler meg litt lettet...lettet over at mistankene mine stemte, og at symptomer har en årsak. Han økte dosen min med metformin så nå skal jeg ta 500g 4 ganger for dagen. Har også fått en pergokur som jeg skal ta, og om 1 uke så skal han sette en eggløsnings sprøyte. Krysser fingre for at vi får en spire og at den sitter denne gangen.

Ble litt lang post dette...takk for at du gidder å lese. Nå må jeg sette meg mere inn i pcos

Maika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat