Vis enkelt innlegg
Gammel 28-06-11, 17:38   #21
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Gjør folk virkelig dette? (Hundeanskaffelse)

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

impulskjøp på linje som en gratis kattunge fra en annonse på Rimi....

Nå er det ikke noe man bør gjøre i forbifarten å skaffe seg katt heller. Jeg personlig (ikke direkte rettet mot ditt utsagn) er kjempeprovosert over folk som skaffer seg "feriekatt" fordi ungene synes kattunger er så søte, og i så alt for mange tilfeller forsømmer dem, eller reiser fra dem når ferien er over ...
Jovisst er de fleste katter mer selvstendige enn hunder, men de trenger fortsatt stell, kjærlighet og tilstedeværelse! Jeg har selv en skogs- /huskattbastard som årner seg selv med lufting og toalett, som utekatter flest, men jeg tenkte meg om i flere år før anskaffelse ble aktuelt, selv om jeg fikk han gratis. Han får masse kos og oppmerksomhet, skikkelig kattemat, og mine kattevakter velger jeg med omhu, dersom jeg må reise et sted hvor jeg ikke kan ta han med.
Og så synes jeg det er et kollektivt ansvar for alle katteeiere å kastrere katter som ikke skal avles på. Det er f.eks over femti tusen løskatter bare i Oslo som har seg og sprer kattepest. Og med tanke på hvor mange som havner på omplasseringsenheter, så er det et uanstendig antall katter som ender opp med å bli avlivet fordi de aldri får et nytt hjem. Katter og hunder, renrasa eller ikke er like mye verdt! (:fanesak: !!!)

Opprinnelig lagt inn av pim, her.

Vet ikke om dere leste teksten saa nöye: "jeg har senere blitt alene mamma til 7 barn" ?

Det er vel en teoretisk mulighet at hun har faatt syv-linger, men for meg höres det mer ut som det tidligere (da valpen ble anskaffet) ogsaa var en voksen -person til i denne familien. Og at hun naa som hun er alene ikke har kapasitet til alt.

Har 2 hunder selv (men ingen barn) og er helt enig i at man skal tenke seg godt om först osv. Men jeg blir mer imponert over annonsörens ärlighet enn sjokkert over uansvarlighet; hun forklarer akkurat hvordan valpen er, paa godt og vondt - nettopp for aa forsikre seg om at den neste eieren tenker seg godt om först.

Det finnes mye uansvarlig hundehold, men jeg er ikke saa sikker paa at denne damen er skyldig i det.

Dette tenkte jeg også på. Vi vet ikke bakgrunnshistorien til vedkommende. For alt noen av oss vet var det ikke damen bak annonsen som valgte hunden en gang. Det er litt lett å forhåndsdømme, selv om jeg er enig i prinsippene bak det å velge rase ut fra hva man selv kan håndtere.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat