Vis enkelt innlegg
Gammel 28-06-11, 15:56   #5
Livsglede
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 58
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kake uten mandler?

Opprinnelig lagt inn av Emmelu, her.

Hei!!
Jeg og samboeren er straks ferdig med vår første uke med lavkarbo/ketose og det går strålende!!

Men det er noe jeg trenger hjelp til/lurer på. Finnes det noen gode kaker eller lignenede uten mandler??? Det virker som de fleste oppskrifter har de i seg...

Jeg og samboeren skal be inn familie til litt forsinket bursdagsfeiring og vi tenkte i den anledning å bake ei kake eller lage noe godt (det er jo tross alt bursdag).
Men så har det seg sånn at samboeren min er allergisk mot mandler... derfor er mandler en dårlig ide???

Så.. noen tips til hvordan jeg kan imponere svigers med bakst, samtidig som somboeren slipper å få røde utslett og tetne i halsen???

Er det kun mandler han ikke tåler? Da er det bare å bytte ut til hasselnøtter, paranøtter, peanøtter etc....

Går du inn på bloggen min så har jeg en kjempegod snickerskake, enkel og faller i smak hos de fleste, har faktisk ikke hørt at noen ikke liker den

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat