Vis enkelt innlegg
Gammel 28-06-11, 15:46   #1495
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Foksy, her.

Hei alle sammen!
Kort innom via iPhone siden jeg er på "ferie" i Fredrikstad uten nett..
Jeg ser at flere sliter for tida med uønsket vekt, og tenker at kanskje man ikke bør pøse på med mest mulig fett og flest mulig kalorier for at det skal fungere? Tror kanskje at det hjelper i begynnelsen for de som har veeldig mye å ta av...meg har det iaf ikke funka for.. Men man må finne sin greie da

Jeg har egentlig aldri tenkt at det er et poeng å ha høyest mulig kalori inntak, selv om man har høyere forbrenning i ketose så er det en grense - man må jo spise mindre enn man forbrenner for å gå ned i vekt.
Det jeg imidlertid kjenner er at hvis jeg spiser mye fett, så holder jeg meg lengere mett, jeg spiser mindre mellom måltidene, kan ha sjeldnere måltider, og da ender jeg faktisk på et lavere totalinntak av kalorier. Kommer jeg for høyt på proteinene i forhold til fettet, får jeg sug på samme måte som om jeg spiser karber, da spiser jeg mer mellom måltidene og tettere måltider, og jeg havner faktisk totalt på høyere kaloriinntak.
I tillegg er det jo kjent at fettinntak styrker fettforbrenningen, og det er jo nettopp bedre fettforbrenning man ønsker å oppnå

Problemet mitt nå er igrunnen at jeg er litt lei endel av de produktene jeg vet hjelper meg..... Men kanskje må man være tålmodig, regne med at dette tar tid og at man ikke greier være så streng med seg selv hele tiden. Når man blir litt lei kan man kanskje ta noen dager og være litt mindre streng, for så å stramme til igjen Sånn tenker i alle fall jeg akkurat nå

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat