Tråd: Kroppsbilder
Vis enkelt innlegg
Gammel 28-06-11, 09:58   #11
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kroppsbilder

For en fantastisk blogg! Jeg satt og bladde meg gjennom side på side i går, og det ga perspektiv. Og det er jo beviselig så mange variasjoner innenfor samme BMI-tall. BMI kan være så innmari misvisende, i forhold til muskelmasse ramme etc, du skal jo være maks gjennomsnittlig på alt av kroppsammensetting og fasong for at BMI skal kunne si noe som helst om deg. (Ikke minst ble BMI-skalaen endret for noen år siden, sånn at grensen for overvekt gikk fra 27 til 25. Vips så hadde vi en kjeeempeeestooor fedme-epidemi, som om ikke overvekt var et stort nok problem i utgangspunktet ...)

Denne bloggen viser at vekt, og særlig BMI har marginalt å si for hvordan man ser ut, og i hvert fall om man er sunn. Jeg så jenter på min høyde (167, temmelig gjennomsnittlig, altså) som veide både 50 og 80 kilo, men fortsatt så superflotte og spreke ut. For meg var det en oppvekker i alle fall. Selv om jeg er greit fornøyd med meg selv, så sitter det en jævel langt bak i hodet mitt og hvisker at jeg, med mine 72-73 kilo egentlig er smellfeit ...

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat