|
Sv: Re: Sv: Re: Likeverd? Respekt?
Opprinnelig lagt inn av Vidundra, her.
Jeg sier at enkelte er bøller. Dette gjelder ikke alle. Det er selvsagt synd dersom selv de som ikke har vært generøse med hånlige kommentarer føler seg truffet av dette, men det har de altså ingen grunn til, deg inkludert. Jeg har nettopp sett gjennom hele denne tråden, og ikke en eneste gang har jeg kalt deg en bølle eller noe annet tilsvarende. Det er trist at du har fått dette inntrykket, selv om jeg ikke forstår hvor det kommer fra. Det er også trist at du synes jeg bruker sarkasme og hersketeknikker, når jeg for det aller meste (ingen er perfekte) prøver å bare svare på kommentarer og spørsmål rettet mot meg og forklare hva jeg mener. Kan hende har jeg i løpet av trådens utvikling blitt flink til å tolke ting i en mer negativ retning, men det er jeg i så fall slettes ikke alene om.
Nei, du skriver jo stort sett generelt, uten å sitere, så du har forsåvidt ditt på det tørre der. Mitt inntrykk er at du trekker de fleste over en kam og setter deg selv over oss. Jeg er ikke ute etter bare å forsvare meg selv, men også mine forumvenner. Det er IKKE et utslag av klikkmentalitet, men rett og slett indignasjon over det jeg oppfatter som urettferdig kritikk og fordømmelse av svært mange som ikke fortjener det. Og selv de "verste" kommentarene, som Cherry sin, lo jeg godt av. Jeg oppfattet den bare som morsom. Jeg syntes rett og slett hele tråden var morsom! (Kanskje med unntak av den utartede påpekingen av skrivefeil, som jeg synes blir litt personlig.) Jeg skjønner at ikke alle syntes det, og jeg er selv et svært følsomt menneske som noen ganger kanskje tar ting litt for alvorlig. Men humor er en utrolig viktig perspektivskaper!
Jeg prøver å leve etter prinsippet om at omverdenen speiler meg. Dvs min oppfatning av ting baserer seg på mine erfaringer, følelser og tanker. Det finnes ingen 100% riktig oppfatning. Følgen av dine innlegg for meg har vært at jeg har gått i meg selv, og funnet at jeg ikke har noen grunn til å skjemmes, om jeg enn var litt vel raskt ute med mine uttalelser. Jeg gjorde kanskje en feil, og det har jeg innrømmet muligheten for.
Derimot har jeg kanskje gjort noe av det samme som deg tidligere og blitt litt for moralsk forarget - muligens. Jeg setter pris på muligheten til å reflektere over dette og jeg mener at tvil og meningsbrytning er viktig. Jeg synes faktisk det virker som om du også begynner å få et litt større perspektiv på det hele, i så fall synes jeg det er veldig bra 
Sist redigert av Huldr : 27-06-11 kl 15:44.
|