|
Sv: Likeverd? Respekt?
Dette er virkelig blitt blåst ut av proporsjoner og er blitt en hel orkan (kategori 5) i et vannglass, både denne tråden og den tråden som starta det hele. Det er blitt brukt veldig sterke gloser som mobbing, hån, respketløshet m.m. og beskyldninger er blitt slengt i øst og vest, både til de som fortjener det og de som ikke fortjener det, bl.a. Photo, som gjøre en utmerket jobb.
Svært mange av oss reagerte på innlegget tråden "Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord" og konkluderte (litt for kjapt) med at her er det kommet nok et forumtroll, ikke minst pga av den krasse tonen i innlegget og dermed ble svarene deretter. Ser jo at TS av den tråden har tatt det hele med veldig godt humør og at faktisk TS av denne tråden om har vært med å holde liv i diskusjonen.
Selvfølgelig skal vi ha respekt for hverandre og det har de aller fleste her inne. Det kan gå en smule varmt i diskusjoner og unødvendige kommentarer forekommer, men slik er det både på forum og det virkelige liv. Dersom man er redd for at man ikke vil tåle det man hører så bør man nok holde seg unna diskusjonen eller trekke seg ut når man syns det er nok. Fortsetter man med innlegg må man også forvente at det blir svart med større eller mindre grad av saklighet. Synes vel også er det er noe lavmåls når man ikke får gehør for sine egen meninger ("ikke hån og mobb") og begynne å håne andre sine innlegg (if you can't beat them join them), da faller jo hele argumentasjonsrekka på sin egen urimelighet.
Forumet her er gull verdt og jeg synes det er en veldig fin tone med likesinnede og at et fåtall ikke oppfatter det sånn er jo synd. Og jeg kunne ikke sagt meg mer enig i det Mama sier ovenfor:
Opprinnelig lagt inn av mama67, her.
Noen er veldig hårsåre, andre er røffere i kantene, og atter andre bryr seg ikke så mye om hva fremmede på et forum måtte mene om dem. Vi er forskjellige. Men en ting er sikkert, og det er at om man skal oppholde seg på et nettforum, må man tåle at folk er nettopp forskjellige. En kan ikke skvise alle inn i samme mal. (Tenk så kjedelig det hadde vært!).
|