|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Blender er det jeg oftest bruker til å lage meg smootjie med
Food Prosessor og kjøkkenmaskin er det samme. Her kan man sette i skiver for å strimle eller rive ost, grønnsaker, etc. Man kan sette i eltekniven og slå sammen en liten deig (f.eks. oopsieruller), eller man kan sette i kniven og f.eks. hakke mandler, fisk, kjøtt, etc.
Hurtigmixeren min hører med som tilbehør til kjøkkenmaskinen. Jeg bruker den stort sett til å lage jukse-is. Men i prinsippet kan man bruke den til å male opp eller blande mye forskjellig.
Stavmixeren er bestevennen min. Jeg har den plugga i og klar til bruk ved komfyren. Jeg bruker den f.eks. til å mose varme grønnsaker til å jevne suppe /saus eller for å lage mos. Gubben bruker denne hver dag når han lager CC-vafler til oss. På noen modeller får man med en del ekstra tilbehør. Min er helt enkel og super!
Håndmixer er en liten mixmaster man holder i hånden. Perfekt når man f.eks skal lage kaker. Jeg bruker den når jeg lager proteinbrødene mine f.eks.
Kaffekvern er også supert å ha i hus når man f.eks skal male opp diverse frø eller nøtter / mandler helt fint. I denne blir mandlene helt finmalt, mens stavmixeren og kjøkkenmaskinen lager en grovere utgave av mandelmelet mitt.