Vis enkelt innlegg
Gammel 27-06-11, 02:36   #8474
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Blender er det jeg oftest bruker til å lage meg smootjie med
Food Prosessor og kjøkkenmaskin er det samme. Her kan man sette i skiver for å strimle eller rive ost, grønnsaker, etc. Man kan sette i eltekniven og slå sammen en liten deig (f.eks. oopsieruller), eller man kan sette i kniven og f.eks. hakke mandler, fisk, kjøtt, etc.
Hurtigmixeren min hører med som tilbehør til kjøkkenmaskinen. Jeg bruker den stort sett til å lage jukse-is. Men i prinsippet kan man bruke den til å male opp eller blande mye forskjellig.
Stavmixeren er bestevennen min. Jeg har den plugga i og klar til bruk ved komfyren. Jeg bruker den f.eks. til å mose varme grønnsaker til å jevne suppe /saus eller for å lage mos. Gubben bruker denne hver dag når han lager CC-vafler til oss. På noen modeller får man med en del ekstra tilbehør. Min er helt enkel og super!
Håndmixer er en liten mixmaster man holder i hånden. Perfekt når man f.eks skal lage kaker. Jeg bruker den når jeg lager proteinbrødene mine f.eks.
Kaffekvern er også supert å ha i hus når man f.eks skal male opp diverse frø eller nøtter / mandler helt fint. I denne blir mandlene helt finmalt, mens stavmixeren og kjøkkenmaskinen lager en grovere utgave av mandelmelet mitt.