|
Sv: Sjampotips?
De produktene så spennende ut, Furine!
Opprinnelig lagt inn av Regret, her.
du tuller.. Du vet vel hva det gjør mot håret ditt?! og så ofte tror jeg ikke noen har godt av det.. Kan umulig være friskt hår.
Hva mener du? Det er mange som bruker akkurat det ... Google "No poo" så finner du mye om det, det er et par tråder her inne om det også. Selv har jeg styrt unna bakepulver da jeg tror det blir litt for sterkt for mitt fine (som i "ikke grove" ), krøllete hår. Men de siste par ukene har jeg vasket håret med balsam - det er faktisk en god del av de samme stoffene i balsam som i shampoo, og gnir man hodebunn og hår løsner skitten - forskjellen er at man ikke vasker ut de naturlige oljene i hodebunnen og dermed tørker ut håret. Jeg bruker litt shampoo da, når jeg ser det trengs - på de få stedene der håret mitt blir litt fett. Håret mitt er blitt veldig mykt, ser fint ut og det lukter godt 
Jeg bruker bare økologiske produkter uten silikon, sls etc. (mest Giovanni som har mye forskjellig og som de har til en billig penge på Iherb). Skyller håret med kaldt/lunkent vann til slutt og har eplesidereddik i skyllevannet 
Sist redigert av Huldr : 26-06-11 kl 23:51.
|