|
Sv: Den store felles ED-tråden
Opprinnelig lagt inn av Minsa, her.
Har så masse spørsmål jeg!!
Lurer på om dere balnder produktene med med vann, melk eller laktolight (eller hva d heter)
Kan man spise pastaen i fase 1? Noen sier ja, mens andre sier nei. Glemte å spør om d. I dag det fredag å kjempe trist å tenke på at jeg ikke kan kose meg med snop, cola å chips . Kjenner det blir en tidlig kveld. Lettere å legge seg enn å site oppe å tenke på alt man ikke kan spise.
Håper det går snart over. Tanken på å veie 30 kg mindre neste år hjelper meg med å holde fokuset!
Ellers har jeg tenkt mye på å begynne å røyke igjen bare mens jeg går på ed. Men er jo egentlig ganske dumt å ikke minst dyrt. Vet ikke om vi hadde hatt råd til å gå på ed vis jeg røykte endå. Men tror det hadde vert med å holde humøret oppe. Før føler meg som en sur sur kjærring siden jeg begynte på onsdag.
Syns også der er vanskelig å få i meg produktene med barna springenes rund. Har en gutt på 4 og en jente på 1. Di begge to tigger av meg mens jeg spiser. Er det farlig å dele litt med seg? Di spiser jo vanlig mat uten om. Sønnen elsker nøttene. Eneste posetive er at han spiser mer grønnsaker nå siden han ser jeg spiser vil han også ha
På søndag skal vi feire 1års dagen til snuppa, lurer litt på å lage gele av fun ligthen for selv å kunne spise litt. Er vel det samme som et glass saft??
Blei langt tullete innlegg dette her!!!
Ha en flott fredagskveld 
Lange "tullete" innlegg er vi gode på alle her inne  - du er med andre ord i godt selskap.
Når det gjelder pastaskruene så er de lovlig i alle faser!
Det er imidlertid riktig at de tidligere ikke var tillatt i fase 1, men dette gikk de bort fra i 2009 (eller tidlig 2010).
Det er pr i dag kun 2 produkter du ikke skal (kan) spise før i fase 3; Krispi sjokoladebar og Musli.
Dette med hva en blander ut produktene med tror jeg nok er like individuelt som det meste annet.
For meg har det hele tiden vært avgjørende om jeg er hjemme eller på jobb, om det er helg eller arbeidsdag - men stort sett har jeg brukt vann.
Unntaket er produktene hvor det står at en skal bruke skummet melk eller Laktolight, da har jeg brukt melk (lettmelk for det meste faktisk ).
Laktolight anbefales spesielt for de som ikke tåler laktose (melkesukker), eller hvis en ønsker å unngå laktose generelt pga at dette av kroppen oppfattes som sukker, alternativt kan en benytte laktoseredusert melk.
Laktose finnes forøvrig i like store mengder i skummet melk som i H-melk, forskjellen er at melkefettet er fjernet.
Dette med å la barna smake er i utgangspunktet ikke noe problem, det er ingen ingredienser som er farlige for barn på noen måte.
Men; du trenger faktisk all maten selv, dette er tross alt en diett beregnet på å gå ned i vekt med et antall måltider tilpasset nettopp ditt behov.
Mitt råd er derfor å ikke dele med andre, heller ikke "bare smake på"
Flott at du har holdt deg unna røykingen forresten 
Den innledende perioden med dårlig/svingende humør går over, det er bare kroppen som trenger tid på å venne seg til den nye dietten.
Keep up the good work 

|