|
Sv: Likeverd? Respekt?
Hvordan kan dere mene så sterkt at TS i tråden det snakkes om har blitt utsatt for mangel på respekt og likeverd? Det skjønner jeg alvorlig ikke. Svarene jeg har lest var ikke så ille. Da leser man dem med utrolig negative briller altså.
Jeg har vært på et forum hvor det var kozemozeoverdoze og knapt noen sure miner og til tider var det jo litt kjedelig. Det var utrolig mange som var innom en kort periode og så gikk lei av kozemozeoverdoze. Og flere av dem klagde over at det var for lite "action". Men vi i "den harde kjernen" hadde det veldig bra der. Jeg har fortsatt kontakten med ca 10 av dem selv om det er fem år siden forumet ble lagt ned.
Litt diskusjoner er bra! Jeg ser ikke disse slemme kommentarene dere snakker om, jeg. Jeg leser innleggene det reageres på, men man skulle tro det stod forskjellige ord i innleggene på min bruker som på noen andres bruker. Hvordan kan det tolkes som mobbing, hets, mangel på likeverd, mangel på respekt osv skjønner jeg ikke. Jeg tror ikke jeg har sett ett innlegg der jeg har tenkt: "Nei, der gikk du over streken."
Men så er jeg av dem som tåler mye selv, så jeg regner automatisk med at andre tåler en del selv. Og at de ikke leser alt med ta-seg-nær-av-alt-briller. Jeg synes det er mange lange tær som tar seg nær av ting som man ikke trenger å ta seg nær av og som ikke er ment som noe stygt i det hele tatt. Vi er tross alt på et forum og må tenke på, som noen sier, at man går glipp av toneleie og kroppsspråk siden det er skriftlig kommunikasjon.
Jeg er møkk lei lange tær. Jeg har nok med en person i familien med slitte nerver som ikke tåler et skeivt ord (tolket av den personen) før personen begynner å gråte. Utrolig slitsomt for menneskene rundt å måtte gå på eggeskall rundt personen konstant. Jeg skal ærlig innrømme at det har gjort meg mindre sympatisk og blir nok oppfattet som ganske kald.
Jeg ser generelt at de som reagerer mest er de som har har hatt det verst. Altså at de har en selvtillitt som er nede i kjelleren eller har blitt mobbet mye av livet og er utrolig hårsåre.
Så en beskjed til de som stadig synes det er negative holdninger og mobbing:
Dette er ikke grunnskolen! Ingen er ute etter å rakke deg ned her! Du er et menneske med masse flotte kvaliteter, og det er den personen som har skrevet det innlegget du reagerte på også! Trekk pusten og les innlegget på nytt og prøv å lese det positivt. Kan det tenkes at personen ikke mente noe stygt med innlegget sitt og at du bare leste det feil?