|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
RikkemOr: Ja, har prøvd den pizza-deigen også, men var ikke helt fornøyd jeg. Tror bare jeg er veeeeldig kresen på pizzabunn, for den høykarbovarianten jeg har er bare såååå god. Må kanskje venne meg til å tenke annerledes... Men det går jo helt greit å gratinere fyllet også - jeg elsker også masse godt fyll på hjemmelaget pizza 
Nysgerrig nok: Enig med RikkemOr - like greit å styre unna sjokoladen, kan godt trigge mer sjokoladebehov. Nå er ikke jeg så nøye med søtningsmidler, jeg tåler det godt og unner meg det når jeg vil egentlig. Håper bare Stevia snart kommer til salgs her i landet. Det er jo helt naturlig og mer brukt enn sukker i store deler av Asia. I Japan feks, som har verdens lengste levealder, og mye mindre overvekt og diabetes enn vi har, brukes Stevia veldig mye. På tide vi også får det
Når det gjelder etter en er ferdig slanket, så har jeg tenkt å fortsette med LCHF kosthold som livsstil, for det får meg til å føle meg så bra. Men jeg tenker da å komme ut av ketose, det er jo anbefalt å helst ta en pause fra ketose etter 6 mnd. I utgangspunktet tenker jeg å legge meg på 50-70g karber om dagen, øke hovedsaklig med mer bær og nøtter i forhold til i dag + litt bønner/linser/erter, samt tillate meg en utskjeielse en og annen gang (bare ikke for ofte). -Men her ser jeg jo at en på prøve seg veldig fram, slik at en ikke havner i "karbo-fella" igjen... -Men er veldig enig med deg i at det sikkert er smart å tenke igjennom dette på forhånd. Uansett så er det jo en stund til......
|