|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Hei damer!!!
Nå har jeg ikke vært pånettet på nesten en uke - ble mye å lese igennom her ja. Så flinke dere er da! Og velkommen til dere som har kommet til etterhvert!
Ser på kalenderen at det nå har gått 4 uker siden oppstart - og etter 4 uker i ketose ( i alle fall de dagene jeg har målt ) så har det jo vært noen ups & downs. Akkurat nå er jeg litt down; litt shabby i formen, har kanskje sammenheng med at jeg har vært skikkelig forkjølet noen dager og har eggløsing- satser på at det straks går over. 
Men - formen ellers (den fysiske) er ganske bra. Har nok gått ned noen kilo, merker det på buksene, fikk på meg en topp i dag som jeg ikke har fått på meg på halvannet år (!) og får noen kommentarer innimellom på at jeg ser lettere ut. Det varmer - spes fordi jeg ikke veier meg og derfor ikke får bekreftelse i form av tall.
Spisingen går greit altså - fant ganske raskt ut at det handler om å fokusere på alt man kan spise, framfor å kun tenke over det som ikke skal spises.
Alkoholen ja..heldigvis så frister det ikke så mye. Men jeg hadde en merkelig opplevelse her - ble skikkelig full av to glass vin her. Skikkelig. Og det er ikke naturlig for meg altså. 
Den første formen (hodepine, økt kroppstemperatur og energiboost) har vel stabilisert seg noe - føler meg noe mere normal nå. :-)
Har bakt en del brett med knekkebrød - det var et godt avbrekk å "endelig" få brukt tennene til noe. Hehe, - ble mye egg,ost, bacon og påleggsmumsing i starten. Så da var det supert med knekkebrød som i hovedsak består av frø av forskjelig slag - og i noen tilfeller så var det helt ok å ha noe å legge pålegget på.
Av "rariteter" så er neglene mine nesten redusert til null. Altså - jeg har negler, men det fliser seg opp, brekker og er nermest frynsete. Merkelig. Flere som har det sånn? 
Ser "ferie-praten" tar seg opp her - skal ha ferie om et par uker selv. Lurer på hvordan det blir med spising da. Har planer om bilferie; blir nok noe grilling, men blir nok også en del rask mat som er å få tak i langs de norske veier... Har planer om å ta med knekkebrød - og gjøre så godt jeg kan. Men det er vel som det blir sagt lengre opp her - at hvis man ikke planlegger så er det lettere for at det går skeis...
Må tenke mere på det der. Noen som har erfaringer med kombinasjonen bilferie og mat-langs-veien-uten-karbo?
Ønsker dere alle en god helg!!
Klem!
|