|
Sv: Likeverd? Respekt?
Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.
Jeg synes det burde være rom for alle typer folk her, det må være lov å uttrykke seg uansett humør/tilstand/personlighet vel? Internett er hva det er, en arena der alle typer mennesker finns.
Det burde, men slik fungerer det ikke i praksis, ettersom det alltid finnes noen typer folk som sørger for at andre typer skygger unna. Du har de som buldrer fram og mener at verden burde tilpasse seg deres spisse albuer, og du har de som ikke orker å tilpasse seg disse albuene, og dermed fjerner seg. Slik blir det idelle rom for "alle" typer folk ikke for alle likevel, men kun for de mest hardhudede. Og det er greit nok det, men selv foretrekker jeg nok forum med brukere som er litt mer hensynsfulle.
Og nei, jeg synes faktisk ikke det må være lov å uttrykke seg uansett. Dersom man ikke kan komme med et saklig svar til noen som opprinnelig har skrevet noe på en høflig og vennlig måte, kan man heller la være å svare i det hele tatt. Frekke kommentarer uten mening og innhold oppnår ingenting annet enn å såre og fornærme folk, og slike synes jeg virkelig ikke hører hjemme på noe som helst forum.

|