|
Sv: Likeverd? Respekt?
Opprinnelig lagt inn av nellie, her.
Kan vi ikke gjøre en deal da? Vi, som i noens øyne, bare bidrar med dritt, nedtrykking av person og selvtilitt og mangel på respekt, her på forummet slutter med det. Også slutter alle som hele tiden er ute etter å finne urettferdighet og dritt og som synes det er ille gøy å lage 10 høns ut av en fjær, å tolke alt i absolutt værste mening, hele tiden?
Kommentarer som dette, som på meg virker både sarkastisk og passiv-aggressivt, er et stjerneeksempel på hva jeg mener. Her åpnes det med "vi, som i noens øyne, bare bidrar med dritt (...)" - en indikator på at Nellie uskyldiggjør seg selv, for så å overdrive bakgrunnen for min opprinnelige bønn. Det har aldri blitt sagt at noen "bare bidrar med dritt", og å framstille ting på en slike måte er både unødvendig og meningsløst.
Videre retter skribenten krass kritikk mot meg og andre som drister oss til å snakke ut mot hånende kommentarer, med bruk av sarkastiske overdrivelser om å "synes det er gøy å lage 10 høns ut av en fjær" og "tolke alt i absolutt verste mening".
Takk, Nellie, for at du synliggjør også på denne tråden akkurat den holdningen jeg prøver å ta avstand fra, og for at du beviser at det verken er 10 høns eller én fjær det er snakk om. Når slike kommentarer som dette slenges ut selv i en tråd som setter fokus på å få slippe denslags, tenker jeg at enkelte kanskje har et større holdningsproblem enn jeg i utgangspunktet trodde.
Og med dette tror jeg at jeg sier takk for meg, ettersom jeg ikke synes det er noe hyggelig å bli hånet og latterliggjort bare for å be folk om å ta hensyn til andre. Slikt trenger jeg ikke i livet mitt akkurat nå.

|