Vis enkelt innlegg
Gammel 24-06-11, 10:51   #1365
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Hmm, lurer på om skattepengene min har kommet jeg? Jeg har jo igrunn allerede brukt de på mac'en jeg bestillte, men fint å få fyllt opp litt igjen på konto'n

Håper du får en kjempefin tur på fjellet!=) Det er deilig på fjellet om sommeren
Jeg får vel komme i gang å ordne meg litt, tar jo fort et par timer å kjøre til kr.sand så=) Ha en suuuper dag alle sammen!!=)

Mine skattepenger er kommet!

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

I forbindelse med at en reiser bort på ferie, tenker jeg at det er viktig å tenke godt igjennom på forhånd hva man skal tillate seg, slik at det blir litt kontrollert og ikke "sklir helt ut".
Jeg har også tenkt at når jeg reiser til Hellas, skal jeg ikke være i ketose, men tenke mer generell lavkarbo. Stort sett vil jeg gjøre fonuftige valg, egg og bacon til frokost, grillet kjøtt eller fisk med gresk salat og fetaost til middag, styre unna brød, poteter, ris og pasta. -Men har tenkt at noen få ting kan jeg tillate meg: En is pr dag skal jeg få lov til å ha, litt mer nøtter enn jeg kan ha nå, og kanskje skal jeg få lov til pizza en dag... -Pizza er en av de få tingene jeg savner på dette kostholdet....
Det jeg tenker er at jeg bruker uken etter at jeg kommer hjem på å komme i ketose igjen og å bli kvitt det meste av vannet, lar vær å veie meg den uken, så vil jeg se etter en uke hvor mye utslag det faktisk har gitt på den reelle vekta.
Når jeg velger å gå ut av ketose en uke og tillate meg litt mer, må jeg bare ta den konsekvensen, tenker jeg, og heller komme raskt inn i det igjen. Jeg har jo bestemt meg for en ny livsstil, og jeg tror at om en skal leve resten av livet med et nytt kosthold, må det være rom for en og annen utskjeielse en sjelden gang

Helt enig! Kunne skrevet det samme
Vi reiser sammen med en annen familie, og har de lyst på pizza en kveld kommer jeg til å ta et stykke. Men som du sier, tror jeg det er viktig å ha lagt litt planer på forhånd. Kommer f.eks til å bake knekkebrød å ha med meg

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat